Opinionsblogg

Flera ungsvenskar på partiets förslag till riksdagslista


(Ebba Hermansson)
 
Idag presenterade partiets valberedning sitt förslag till riksdagslista för valet 2018. Med på presskonferensen var Ungsvenskarnas förbundssekreterare Ebba Hermansson som presenterades som en av de nya toppkandidaterna inför höstens val. Ungsvenskarna ser positivt på den föreslagna listan och anser att valberedningen gjort bra avvägningar. Det relativt höga antalet unga kandidater får dessutom ses som ett kvitto på att förbundet gjort ett bra jobb. 

Ungsvenskarnas nationella talesperson Tobias Andersson står också på den föreslagna listan:

”Jag är ytterst ödmjuk inför att jag fått valberedningens förtroende att stå på plats 29:e på deras föreslagna riksdagslista. Att få företräda Sverigedemokraterna i riksdagen vore en stor ära och jag är övertygad om att jag kommer kunna bidra med ett ungdomligt perspektiv, samt göra förbundets alla medlemmar hörda. Det är oerhört glädjande att så många kompetenta ungdomar återfinns i förslaget, det är personer som jag personligen vet skulle göra ett utomordentligt bra jobb.” – Tobias Andersson
 
 

Andra ungdomar på listan som är, eller har varit, engagerade ordentligt i Ungsvenskarna;
- Angelika Bengtsson, plats 10
- Dennis Dioukarev, plats 16
- Yasmine Eriksson, plats 34
- Linnea Bjuhr, plats 41

Listan i sin helhet;

Kommentarer

Kommentera